• JOBBA HOS OSS
  • KUNDPORTAL
  • KONTAKTA OSS
Garda Alarm
  • Startsida
  • Hemlarm
  • Produkter
  • Pris
  • Butik
  • Om
  • Kundtjänst
  • Startsida
  • Hemlarm
  • Produkter
  • Pris
  • Butik
  • Om
  • Kundtjänst
  • KONTAKTA OSS
  • KUNDPORTAL
  • JOBBA HOS OSS

Teknisk support

STARTSIDA | TEKNISK SUPPORT | ADMINISTRATIVT | KONTAKTA OSS
STARTSIDA | TEKNISK SUPPORT
​
ADMINISTRATIVT | KONTAKTA OSS
Kundtjänst / Teknisk support / Renovering

Renovering

Här hittar du information om hur du gör med ditt larmsystem och komponenterna under renovering. Om du har ytterligare frågor kring renovering är du varmt välkommen att kontakta oss.

Innan renovering

Vid renovering är det viktigt att du tar hänsyn till ditt larmsystem och de komponenter som sitter i området som ska renoveras. Komponenter kan ta skada av exempelvis färg och damm vid en renovering.
  1. Sätt larmet i serviceläge genom att ringa larmcentralen (0417-788 00). Du kan antigen sätta serviceläge på larmet så lång tid du tror att renoveringen kommer att pågå, alternativt tillräckligt lång tid för att plocka ner komponenterna.
  2. Plocka ner komponenterna som berörs av renoveringen försiktigt. Klicka här för hjälp kring hur man öppnar komponenter.
  3. Förvara komponenterna på en säker plats där de befinner sig utanför området som renoveras. Om du valt att sätta larmet i tillfälligt serviceläge för att plocka ner komponenterna så är det viktigt att stänga alla komponenter och sätta tillbaka eventuella skruvar innan förvaring, på detta sätt kan du använda resterande delar av larmet under renoveringen.
  4. Renovera, nu kan du genomföra renoveringen utan att riskera att ditt larmsystem tar skada. Lycka till!

Efter renovering

När renoveringen är slutförd är du redo att sätta tillbaka larmet igen. Om förhållandena i det renoverade området har förändrats kan extra komponenter vara relevant, kontakta oss om du är intresserad av att utöka larmet.
  1. Sätt larmet i serviceläge genom att ringa larmcentralen (0417-788 00). Sätt serviceläge så lång tid du tror det kommer ta dig att montera tillbaka komponenterna, run 1-3 timmar. Om du vid renoveringsstart valde att sätta serviceläge till efter renoveringen kan du bortse från detta steg.
  2. Montera tillbaka komponenterna där de ska sitta. Vissa enheter kanske hamnar på samma plats och andra kanske ny plats (dörrbyte eller liknande). Du kan ta hjälp av dessa guider för återmontering.
  3. Testa larmet efter att du monterat tillbaka allt. Detta gör du genom att larma på systemet, sedan gå in i ett larmat område för att utlösa larmet. Ring sedan till larmcentralen (0417-788 00) för att bekräfta att larmet kommit in som det ska.

Hittar du inte svaret på din fråga?

Ta en titt på de vanligaste frågorna och se om du hittar svaret på din fråga där, om det gäller teknisk support så har vi samlat det mesta du behöver veta här på hemsidan, detsamma gäller administrativa frågor. ​Om du inte hittar svaret på din fråga är du varmt välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig.
Startsidan för kundtjänst
Meny
STARTSIDA
PRODUKTER
PRIS
OM OSS
​KUNDTJÄNST​
KUNDPORTAL
Säkerhet
IR-KAMERA
RÖKDETEKTOR
MAGNETKONTAKT
FÖRSVARSSPRAY
CENTRALENHET
Smarta hem
IP-KAMERA INOMHUS
IP-KAMERA UTOMHUS
ELEKTRONISKT DÖRRLÅS
SMART PLUG
SMART DÖRRKLOCKA
TOUCHPANEL
Om oss
OM GARDA ALARM​
NYHETER
JOBBA HOS OSS
​INTEGRITETSPOLICY
LARMCENTRAL
Kundtjänst
KOM IGÅNG
TEKNISK SUPPORT
ADMINISTRATIVT
​KONTAKTA OSS
​Garda Alarm AB
Brogatan 23
302 42 Halmstad
​​
Tel: 0771 10 10 70
Epost: [email protected]
Org.nr: 556884-0572

CERTIFIKAT

Garda Alarm är ett svenskt aktiebolag grundat 2012 samt Polisgodkänd larminstallatör. Lövestad Larmcentral är certifierat enligt SBSC (ISO 9001) samt SSF.
Bild

Picture

Modern trygghet - Låg kostnad

Copyright © 2025 Garda Alarm AB. Alla rättigheter reserveras.