Kontakta oss

Här kan du kontakta vår kundtjänst för att få svar på dina frågor. Du kan även nå oss på telefonnummer 0771-10 10 70.

Ämne*

Ditt namn*

Ditt telefonnr*

Din epost*

Ditt meddelande

Vanliga frågor och svar

Vid utlöst larm aktiveras kameradetektorerna som sänder bildverifiering till larmcentralen. Därefter ringer larmcentralen upp dig för att bekräfta utlöst larm. Slutligen tillkallas rätt åtgärd för situationen. I första hand tillkallas alltid räddningstjänst som polis, brandkår ambulans, i samband med väktartjänst.

Skulle larmcentralen inte få tag på dig fattar de ett självständigt beslut om vilken åtgärd som ska vidtas, baserat på bilderna från kamerorna.

Vår larmcentral Lövestad samarbetar med alla större väktarbolag i landet. Det innebär att vi alltid skickar de väktare som befinner sig närmast din bostad, oavsett vilket märke som står på deras arbetskläder.

Vid bekräftat larm vid inbrott eller brand är alla utryckningar fria.

Nej. Kamerorna aktiveras endast vid utlöst larm.

För majoriteten av hushåll räcker startpaketet. Men vi rekommenderar alltid att ta kontakt med vår kundtjänst och boka ett hembesök med en av våra säkerhetskonsulter. På så vis får du personlig rådgivning för en skräddarsydd lösning.

Vårt serviceavtal täcker alla former av tekniska fel i larmet. Skulle en komponent strula så kommer vi skicka en tekniker för att återställa eller ersätta den.

Vår husdjursanpassning fungerar för husdjur som väger upp till 38kg. Detta ingår kostnadsfritt.

Vårt affärskoncept bygger på att du som kund ska köpa larmet och äga det själv. På så vis blir du av med dyra månadskostnader vilket innebär en enorm besparing på sikt.

Ring till larmcentralen för att bekräfta nedmonteringen. Därefter går det bra att montera ned komponenten. För att få svar på tekniska frågor rekommenderar vi att du ringer in till vår kundtjänst.

Absolut. Du kan även sälja larmet tillsammans med huset, och överlåta larmtjänsten till den nya ägaren.

Ladda ner vår app på App Store (iPhone) eller Play Store (Android).  Öppna appen och tryck på LÄGG TILL NY. Du kommer se två textfält. I det översta kan du döpa larmet till vad du vill, exempelvis ”Mitt hemlarm”. I det nedre fältet skriver du in ditt PANELID som du hittar i de tekniska dokument som installatören lämnade hos dig. Tryck på SPARA.

För att logga in i appen trycker du på ditt larm och skriver in din fyrsiffriga kod (samma kod som du larmar av och på med). Tryck OK.