Kontakta oss

Här kan du kontakta vår kundtjänst för att få svar på dina frågor. Du kan även nå oss på telefonnummer 0771-10 10 70.

Tisdagen 20 november stänger kundtjänst 16.00 pga utbildning.

Ämne*

Ditt namn*

Ditt telefonnr*

Din epost*

Ditt meddelande

Vanliga frågor och svar

Vid utlöst larm aktiveras kameradetektorerna som sänder bildverifiering till larmcentralen. Därefter ringer larmcentralen upp dig för att bekräfta utlöst larm. Slutligen tillkallas rätt åtgärd för situationen. Utöver väktare kan både Polis, Räddningstjänst och ambulans tillkallas.

Skulle larmcentralen inte få tag på dig fattar de ett självständigt beslut om vilken åtgärd som ska vidtas, baserat på bilderna från kamerorna.

Lövestad larmcentral samarbetar med de flesta större väktarbolagen i Sverige men även med en del mindre och lokala väktarbolag. På så vis kan larmcentralen skicka det väktarbolaget som de anser vara bäst i just dit område, oavsett vad det är för märke på deras uniformer.

Nej de aktiveras endast vid utlöst larm.​

För majoriteten av hushåll räcker grundpaketet. Men vi rekommenderar alltid att ta kontakt med vår kundtjänst och boka ett hembesök med en av våra säkerhetskonsulter. På så vis får du personlig rådgivning för en skräddarsydd lösning.

I det fall du har köpt till vår tilläggstjänst serviceavtal täcker den alla former av tekniska fel i larmet. Skulle en komponent strula så kommer vi skicka en tekniker för att återställa eller ersätta den.

Vår husdjursanpassning fungerar för husdjur som väger upp till 38kg. Detta ingår kostnadsfritt.

Ring till larmcentralen för att bekräfta nedmonteringen. Därefter går det bra att montera ned komponenten. För att få svar på tekniska frågor rekommenderar vi att du ringer in till vår kundtjänst.

Absolut. Du kan även sälja larmet tillsammans med huset, och överlåta larmtjänsten till den nya ägaren.

Ladda ner vår app på App Store (iPhone) eller Play Store (Android).  Öppna appen och tryck på LÄGG TILL NY. Du kommer se två textfält. I det översta kan du döpa larmet till vad du vill, exempelvis ”Mitt hemlarm”. I det nedre fältet skriver du in ditt PANELID som du hittar i de tekniska dokument som installatören lämnade hos dig. Tryck på SPARA.

För att logga in i appen trycker du på ditt larm och skriver in din fyrsiffriga kod (samma kod som du larmar av och på med). Tryck OK.